Schudnąć bez efektu jo-jo

Tytuł brzmi zachęcająco, ale czy to w ogóle możliwe? – zastanawia się z pewnością niejeden z nas. Jednak niektórym osobom się to udało, co z pewnością napawa optymizmem. Tylko, jak to zrobić? Czy lepsza będzie sama dieta, czy wspomagana ćwiczeniami? Czy to wszystko wystarczy, czy lepiej sięgnąć po środki i preparaty odchudzające? Jest wiele pytań, na które trudno jednoznacznie odpowiedzieć, tak jak trudno wszystkie osoby z nadwaga traktować jako jednolita grupę. Każdy z nas jest inny i każdy z nas czego innego będzie potrzebował dla skutecznego odchudzania, chociaż na pewno będą elementy wspólne, uniwersalne. Żeby schudnąć uniknąwszy efektu jo-jo, na początku należy zdefiniować sobie to pojęcie.

Czym jest efekt jo-jo w odchudzaniu

Efektem jo-jo w odchudzaniu określamy szybkie przybieranie na wadze po okresie intensywnej diety, prowadzące do odzyskania wagi wyjściowej w krótkim czasie, a często nawet do uzyskania wagi wyższej niż przed odchudzaniem. W wyniku efektu jo-jo wszystkie wysiłki włożone w  uzyskanie wymarzonej sylwetki zostają zniweczone, co jest powodem wielu frustracji i stresu związanego z odchudzaniem i zniechęca do podejmowania kolejnych prób. Efekt jo-jo jest wynikiem osłabienia tempa przemiany materii, czyli, mówiąc prościej, organizm pozbawiony wystarczającej ilości kalorii przechodzi na tryb oszczędzania i obniża przemianę materii . W wyniku tego, kiedy powrócimy do starych nawyków żywieniowych lub po prostu zwiększymy porcje jedzenia, nasze tempo metabolizmu będzie niższe niż przed odchudzaniem i bardzo szybko zaczniemy tyć.

Co pomaga uniknąć efektu jo-jo

Sprawą najważniejszą jest optymalna dieta odchudzająca-  w żadnym wypadku restrykcyjna. Należy pamiętać, że im szybciej chudniemy, tym łatwiej nam będzie stracone kilogramy odzyskać. Rozsądna dieta to stopniowe ograniczenie kalorii, tak, abyśmy nie czuli wielkiego niedosytu, który spowoduje, że po zakończeniu odchudzania dosłownie rzucimy się na jedzenie. Kolejnym elementem, mogącym nas uchronić przed efektem jo-jo będzie wzmożona aktywność fizyczna – praca nad mięśniami ma za zadanie przed wszystkim zapobiegać ich utracie, a co za tym idzie, wpływać na tempo przemiany materii – krótko mówiąc – intensywne ćwiczenia pozwalają znacząco zmniejszyć ryzyko obniżenia tempa metabolizmu. Dodatkowo, pozytywny efekt da stosowanie ## wspomagających odchudzanie i usprawniających przemianę materii, takich jak l-karnityna, HCA czy chrom.