Dieta maślankowa

Kategoria Popularne diety

Maślanka jest doskonałym produktem dla wszystkich odchudzających się. Zawiera ona znikomą ilość tłuszczu, za to jest bogata w białko, wapń, lecytynę oraz wiele cennych witamin i minerałów. Dieta maślankowa ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala w prosty sposób stracić nawet 2 kg w ciągu zaledwie 3-4 dni, poprawia też trawienie i eliminuje wzdęcia, tak niekorzystnie wpływające na sylwetkę. Dzięki dużej zawartości wapnia w maślance, podczas stosowania diety maślankowej unikniemy ryzyka odwapnienia, białko wpłynie pozytywnie na przemianę materii, zapobiegając utracie masy mięśniowej, a lecytyna korzystanie oddziałuje na mózg.

Dietę maślankową, ze względu na bardzo niską kaloryczność (700-800 kalorii dziennie) można stosować najwyżej przez 5 dni. W razie potrzeby można ją powtarzać, ale nie częściej niż raz w miesiącu. Dieta maślankowa doskonale sprawdza się w przypadku wszelkich „naglących sytuacji”, kiedy musimy wyglądać pięknie i szczupło. Jest zaliczana do tzw. „diet ostatniej chwili”. Chociaż jej rezultaty mogą okazać się nietrwałe, zwłaszcza jeżeli szybko powrócimy do niewłaściwych nawyków żywieniowych, mimo wszystko jest godna polecenia ze względu na szybkie rezultaty. Warto nadmienić, że dieta maślankowa ma również pozytywny wpływ na cerę: nawilża, poprawia jej ukrwienie, eliminuje nadmiar tłuszczu, zmniejsza podrażnienia i wypryski. Poniżej prezentujemy dietę maślankową. Zachęcamy do prezentowania swoich uwag i spostrzezeń po zastosowaniu tej diety.

Śniadanie (około 200 kalorii)

250 ml maślanki zmiksowanej z ½ banana
2 kromki pieczywa chrupkiego
łyżka chudego twarożku
5 g masła
łyżeczka naturalnego miodu


Obiad (około 250 kalorii)

chłodnik z 25 dag dowolnych owoców (np. jabłka, gruszki, winogrona, maliny, truskawki) zmiksowanych z 250 ml maślanki z dodatkiem 2 pokruszonych sucharków.


Kolacja (około 300 kalorii)

1 dość duży ziemniak ugotowany w mundurku
plaster (10 dag) chudego mięsa, na przykład cielęciny, wołowiny, drobiu upieczonego na grillu lub usmażonego bez tłuszczu
250 ml maślanki

Kilka dodatkowych uwag dotyczących tej diety:

  • obiad i kolację w miarę potrzeb można zamieniać
  • w celu urozmaicenia menu, każdego dnia możemy wybierać inne owoce oraz inny rodzaj mięsa
  • nie zapominajmy o codziennej porcji ruchu, ale nie stosujmy podczas tej diety żadnych forsownych ćwiczeń fizycznych
  • po zakończeniu kuracji starajmy sie stopniowo wracać do normalnej diety, a najlepiej dietę maślankową potraktować jako wstęp do zmiany nawyków żywieniowych