Dieta rybna

Kategoria Popularne diety

Dla amatorów ryb polecamy dietę rybną. Ta znana i popularna na świecie dieta wciąż jest stosunkowo rzadko stosowana w naszym kraju, a szkoda, bo stanowi doskonały sposób na szybkie, zdrowe i smaczne odchudzanie.

Jeżeli konsekwentnie będziemy stosować zasady diety rybnej, możemy się spodziewać utraty nawet 8 kg w ciągu 4 – 6 tygodni, a co najważniejsze, chudniemy z korzyścią dla zdrowia.

Zasada diety rybnej jest dość prosta: przez dwa dni na obiad i kolację jemy wyłącznie morskie ryby, a przez kolejne dwa dni to, co zazwyczaj jadamy, (ale w wersji niskokalorycznej i niezbyt dużo objętościowo), potem znowu dwa dni ryby i tak na zmianę przez kilka tygodni.

Poniżej przedstawiamy jadłospis, którego musimy konsekwentnie przestrzegać w „dni rybne”.

Śniadanie:

Można zjeść kromkę razowego chleba, 1 jajko i kawę bez dodatków

Obiad i kolacja:

Po około 40 g morskiej ryby (gotowanej, duszonej, pieczonej lub wędzonej)

Ponadto w „dni rybne” można zjeść dodatkowo:

- 2 jabłka lub 2 pomarańcze

- 2 szklanki mleka

Wskazana jest w „dni rybne” suplementacja witaminy C. Należy także powstrzymać się w te dni od picia kawy i herbaty. Można pić natomiast wodę mineralną w dowolnych ilościach.

* na podstawie książki "Będziesz szczupłą" Anny Marii Ostrowieyskiej