Szczupła talia z hula-hop

Kategoria Fitness

Zgrabna i szczupła talia to niewątpliwy atut kobiecej urody. W XIX wieku eksponowanie talii posunięto wręcz do absurdu, kiedy to kobiety bardzo mocno ściskały się w pasie gorsetami, aby osiągnąć talię osy. Dziś na szczęście nie musimy się już tak torturować, natomiast warte polecenia są wszelkie ćwiczenia fizyczne modelujące ten fragment sylwetki.

Nie wszystkie kobiety natura obdarza smukłą talią, czasem nadmiar centymetrów w pasie wynika z nagromadzenia tłuszczu w tym właśnie miejscu, czasem jest wynikiem ogólnej nadwagi, w innych wypadkach decyduje o tym budowa sylwetki. Zawsze warto jednak powalczyć choćby o te kilka centymetrów, które poprawią proporcje sylwetki i nadadzą jej bardziej kobiecy kształt.

Pomocne w kształtowaniu szczupłej talii będzie koło hula-hop, do kupienia w kupienia niemal w każdym sklepie z zabawkami.

Przedstawiamy 3 proste ćwiczenia, które, wykonywane odpowiednio regularnie i systematycznie, potrafią dać naprawdę rewelacyjne efekty.

Proste ćwiczenia na szczupłą talię

Ćwiczenie 1

Stajemy w rozkroku, kolana skierowane na zewnątrz. Koło trzymamy pionowo przed sobą, dolna część koła spoczywa na wysokości klatki piersiowej. Z takiej pozycji robimy skłony boczne w lewo i w prawo naprzemiennie, w ilości minimum 20 razy.

Ćwiczenie 2

Pozostając w rozkroku, umieszczamy koło poziomo na wysokości talii, a następnie puszczamy je w ruch obrotowy wokół tułowia, kręcąc biodrami. Nie zrażajmy się, jeśli na początku to ćwiczenie nam nie wychodzi, naprawdę szybko dojdziemy do wprawy, a kiedy już tak się stanie, starajmy się robić minimum 100 obrotów w lewo i 100 obrotów w prawo.

Ćwiczenie 3

W pozycji lezącej, na podłodze, nogi zginamy w kolanach i unosimy. Koło zaczepiamy pod kolanami i za głową, unosimy głowę, kark i barki, robimy skłon do kolan, powtarzamy minimum 40 razy.