Jak się odchudzać, żeby schudnąć?

Zasadniczo, najistotniejszą kwestią związaną z utrzymaniem zgrabnej, szczupłej sylwetki, jest dbałość o to, by waga naszego ciała w ciągu całego życia nie wahała się zbytnio. Lepiej jest zatem schudnąć raz, a dobrze, niż naprzemiennie odchudzać się i tyć. Ideałem byłaby sytuacja, kiedy to uda nam się praktycznie przez całe życie utrzymywać względnie stabilną wagę (oczywiście prawidłową), ale rzadko komu taka sztuka się udaje. Warto jednak postarać się, aby te wahania wagi nie były zbyt duże, wówczas skorzysta nie tylko nasza sylwetka, ale także zdrowie.

Poznajmy swoje dobowe zapotrzebowanie kaloryczne – przy lekkiej pracy, czyli mało aktywnym trybie życia powinniśmy dziennie zjadać nie więcej niż 120 kcal na godzinę, przy umiarkowanie aktywnym trybie życia ilość kalorii można zwiększyć maksymalnie do 140 na godzinę. Dopiero wówczas, jeśli na co dzień wykonujemy naprawdę ciężką pracę fizyczną, możemy sobie pozwolić na większą ilość kalorii – 360 kcal na godzinę.

Pamiętajmy, że cukier w naszym organizmie zamieniany jest w tkankę tłuszczową. W diecie przeciętnego człowieka jest zazwyczaj wystarczająca ilość tłuszczu, jakiej potrzebuje nasz organizm, dlatego nadmiar węglowodanów zostaje po prostu zostaje zmagazynowany w postaci tkanki tłuszczowej. Uważajmy zatem na każdą dodatkową łyżeczkę cukru w codziennym menu, ponieważ ta niewinna łyżeczka po roku pozwoli nam przytyć nawet o kilogram!

Bardzo istotne jest również , aby nasza codzienna dieta zawierała odpowiednie składniki odżywcze we właściwych proporcjach. Być może najczęstszą przyczyną otyłości jest nadmiar tłuszczu i cukru w diecie na niekorzyść białka. Tymczasem dzienna porcja tłuszczu nie powinna przekraczać 40 g, o czym wielu z nas nie pamięta.

Dlaczego w czasie kuracji odchudzającej tak duży nacisk kładzie się na picie dużej ilości wody? Są co najmniej dwa istotne powody, dla których warto się zastosować do tych zaleceń: po pierwsze wypijając duże ilości wody przyspieszamy usuwanie z organizmu toksyn, które w znacznej ilości powstają w trakcie odchudzania, po drugie chudniemy pięknie, unikając efektu utraty jędrności i wilgoci skóry, który znacząco wpływa na liczbę nowych zmarszczek.

Chcesz naprawdę schudnąć? Zapamiętaj!

Na zakończenie kilka porad, dla wszystkich, którzy naprawdę są zdecydowani trwale i skutecznie schudnąć:

  1. Postaraj jeść tak wolno, jak tylko to możliwe. Nie przejmuj się, że z początku trudno będzie ci przyzwyczaić się do nowego stylu jedzenia – wszak trening czyni mistrza.
  2. Zawsze rób zakupy z pełnym żołądkiem – naprawdę kupisz wówczas przynajmniej o połowę mniej kalorycznych, niepotrzebnych przekąsek.
  3. Nigdy nie odkładaj diety do jutra – zacznij odzaraz.
  4. Staraj się unikać alkoholu, a szczególnie piwa (jest bardzo kaloryczne), jeśli już czasami nie możesz sobie odmówić drinka, wybierz białe wytrawne wino.
  5. Pamiętaj – każdy dzień diety jest ważny i ma znaczenie dla jej powodzenia, nawet jeden obfity obiad z deserem lub wieczór na imieninach u koleżanki mogą zepsuć cały efekt, na który przecież tak ciężko pracujesz.
  6. W czasie diety staraj się bardziej dbać o siebie -częściej odwiedzaj fryzjera, kosmetyczkę, pozwoli ci to lepiej przetrwać dietę oraz wpłynie pozytywnie na samoocenę, co ma kolosalne znaczenie w czasie odchudzania -często takie załamanie i brak poczucia własnej wartości wpędzają nas w kompleksy, które próbujemy leczyć nadmiarem jedzenia i….powstaje błędne kolo, które bardzo trudno przerwać.