Dieta hollywoodzka

Kategoria Popularne diety

Dieta hollywoodzka, jak sama nazwa wskazuje, jest z powodzeniem stosowana i bardzo popularna wśród gwiazd kina amerykańskiego od wielu lat. Jest to prosta dieta, oparta na niskiej podaży kalorii, ale nie ograniczająca spożycia białka, dlatego w czasie jej stosowania nie odczuwamy zbyt dotkliwie głodu. Jest to dieta dziesięciodniowa. W zależności od indywidualnych predyspozycji, a także od tego, czy odchudzanie przeprowadzamy po raz pierwszy, czy kolejny, spadek kilogramów może być różny. Niektórzy z łatwością gubią w ciągu tych 10 dni nawet 8 kilogramów, inni tracą 5, a jeszcze inni 3 kilogramy. Niewątpliwą zaletą tej diety jest prostota jej stosowania – posiłki przygotowuje się bardzo szybko, nie wymagają one praktycznie żadnych umiejętności kulinarnych. Polecana osobom zdrowym, ponieważ w każdym przypadku ciężkiej, przewlekłej choroby, przed przystąpieniem do odchudzania należy zasięgnąć porady lekarskiej, jest to niezbędne dla naszego zdrowia. Poniżej podajemy jadłospis pięciodniowy, przez kolejne 5 dni jemy dokładnie to samo, co w ciągu pierwszych 5 dni, przy czym możemy przestawić kolejność dni.

Dokładny jadłospis diety

Śniadania każdego dnia są takie same: 1-2 filiżanki kawy lub herbaty bez cukru, pomarańcza lub jabłko, 2 jajka na miękko, sucharek.

Obiady i kolacje:

Poniedziałek

Obiad: szklanka soku (pomarańczowego, grapefruitowego lub pomidorowego), 200g pieczonego chudego mięsa, porcja zielonej sałaty przyprawionej cytryną, bez oliwy i bez śmietany, filiżanka kawy lub herbaty bez cukru

Kolacja: szklanka jogurtu naturalnego, 2 jajka gotowane, 2 pomidory, jeden kawałek pieczywa tostowego, 1 jabłko

Wtorek

Obiad szklanka soku (pomarańczowego, grapefruitowego lub pomidorowego), 200g pieczonej lub gotowanej ryby, 100g naturalnego surowego selera z sokiem z cytryny, filiżanka kawy lub herbaty bez cukru

Kolacja: szklanka chudego mleka, kawałek pieczywa tostowego, 100g chudego pieczonego mięsa, 1 jajko, 1 jabłko

Środa

Obiad szklanka soku (pomarańczowego, grapefruitowego lub pomidorowego), ½ kurczaka pieczonego na rożnie, porcja sałaty z sokiem z cytryny oraz łyżeczką keczupu, 1 kawałek pieczywa tostowego, filiżanka kawy lub herbaty bez cukru

Kolacja: 50g chudego sera białego ze szczypiorkiem, kilka rzodkiewek, szklanka chudego mleka, kawałek pieczywa tostowego, 1 jabłko

Czwartek

Obiad szklanka soku (pomarańczowego, grapefruitowego lub pomidorowego), 200g duszonego szpinaku, 150g duszonej wątróbki cielęcej lub drobiowej, 2 ziemniaki ugotowane w mundurkach, filiżanka kawy lub herbaty bez cukru

Kolacja: szklanka jogurtu naturalnego, sałatka ze świeżych owoców (200g), jajko na miękko, kawałek pieczywa tostowego, cienki plasterek chudej szynki

Piątek

Obiad szklanka soku (pomarańczowego, grapefruitowego lub pomidorowego), 200g gotowanej ryby, porcja zielonej sałaty z sokiem z cytryny, kawałek pieczywa tostowego, filiżanka kawy lub herbaty bez cukru

Kolacja: omlet z 2 jajek ze świeżymi warzywami (do wyboru), sałatka z pomidorów przyprawionych sokiem z cytryny i drobno posiekana cebulką, 1 jabłko