Co jeść, aby szybciej chudnąć

Chociaż zasadniczo nie ma takich produktów żywnościowych, które same w sobie powodowałyby gubienie zbędnych kilogramów, to możemy wykorzystać znakomite właściwości wielu potraw, aby odchudzanie było nie tylko zdrowsze, ale także szybsze i skuteczniejsze. Oto kilka podstawowych zaleceń, które warto wprowadzić w życie, mając na uwadze zgubienie nadwagi.

  1. Woda – sama w sobie nie odchudza, ale wpływa na apetyt (zmniejsza łaknienie), Jest także niezwykle istotna dla dobrego zdrowia i sprawnego metabolizmu. Według niemieckich naukowców, osoby na diecie mogą zwiększyć swój metabolizm aż o 30% po wypiciu 0,5 litra wody!
  2. Zielona herbata – stanowi doskonałą alternatywę dla kawy – popularnego napoju, wpływającego wprawdzie na przyspieszenie tempa metabolizmu, ale posiadającego skutki uboczne. Zwłaszcza wieczorem zielona herbata z powodzeniem zastąpi kawę w diecie wszystkich osób walczących z nadwagą. Napój ten zwiększa tempo przemiany materii, zapobiega nowotworom i chorobom układu krążenia, a także poprawia nastrój, co ma również znaczenie w diecie odchudzającej.
  3. Mleko – oczywiście odtłuszczone lub o niskiej zawartości tłuszczu jest produktem polecanym podczas stosowania diety odchudzającej. Jego znaczenie dla gubienia nadwagi wynika z faktu, że mleko ma wysoką zawartość wapnia oraz białka. Dieta niskoenergetyczna zawierająca 3 – 4 porcje produktów mlecznych jest efektywniejsza od innych.
  4. Sałatkowe dni – podczas odchudzania sałatka warzywna może być stałym elementem posiłków – w jej skład wchodzą głównie warzywa, składające się w przeważającej części z wody, zawierające także znaczne ilości błonnika (wypełniacza żołądka). To właśnie stanowi o ogromnej wartości sałatek warzywnych w dietach odchudzających.
  5. Zupy – osoby będące na diecie, które przed obiadem zjadają zupę, w efekcie przyswajają o około 1000 kcal mniej niż ci, którzy zup nie jedzą. Zupy są znakomitym wypełniaczem żołądka, hamującym apetyt, a z uwagi na dużą zawartość wody, niezbyt kalorycznym. Istotne jest tylko to, aby nie wybierać zup przygotowywanych na tłustym mięsie, z zasmażką oraz przyprawionych tłustą śmietaną w dużej ilości.
  6. Grejpfrut – unikatowe właściwości związków zawartych w grejpfrutach redukują poziom insuliny, wpływając w ten sposób na efektywniejszą redukcję wagi. Ochotnicy jedzący połowę grejpfruta z każdym posiłkiem podczas 12-tygodniowej kuracji stracili na wadze średnio 2 kilogramy!
  7. Jabłka i gruszki – dodatek owoców w diecie wpływa na efektywniejsze odchudzanie. Kobiety z nadwagą zjadające dziennie 3 małe jabłka lub gruszkigubią średnio więcej kilogramów niż te, które nie włączają owoców do diety.
  8. Brokuły – wapń pełni istotną rolę w procesie chudnięcia. Brokuły cechuje duża zawartość wapnia oraz witaminy C, wspomagającej jego wchłanianie. Dodatkowo, jako bardzo niskokaloryczna żywność, są idealnym składnikiem prawidłowej diety odchudzającej.
  9. Chude mięso – Zawiera znaczne ilości dobrze przyswajalnego białka, dlatego pomaga przyśpieszać metabolizm, pozbywając się tłuszczu i budując masę mięśniową.
  10. Płatki owsiane – znakomite źródło błonnika, zwalczającego tłuszcz i cholesterol. Ze względu na te walory są również polecane dla osób walczących z nadwagą.

Artykuł na podstawie książki K. Kijka „ Zdrowe życie – odżywianie, aktywność dla wszystkich”