Wiosenne przebudzenie

Zima pozbawia nas większości energii, pomaga zgromadzić dodatkowe, niepotrzebne kilogramy, sprawia,że wiosnę witamy w niezbyt dobrym nastroju, za to z nadmiarem centymetrów tu i ówdzie. Wystarczy jednak kilka dni, aby odzyskać większość energii życiowej i cieszyć się wiosną i pięknym wyglądem w dobrym nastroju. Co zatem możemy dla siebie zrobić już dziś?

Przyspieszamy rozleniwiony metabolizm

Większość z nas w okresie zimowym niestety łatwo przybiera na wadze. Związane jest to po części z mniejszą ilością ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu, ale także ze specyfiką funkcjonowania naszego organizmu, który w okresie zimy przestawia tempo przemiany materiina nieco niższe obroty, zwłaszcza, jeśli większość czasu spędzamy w domu, w ogrzewanych pomieszczeniach. Pierwszą sprawą, o której zatem powinniśmy pomyśleć wiosną, jest zwiększenie porcji codziennej aktywności na świeżym powietrzu. Nie rzucajmy się natomiast na różnego rodzaju diety-cud, polegające na bardzo restrykcyjnym ograniczaniu kalorii – to tylko wprowadza dodatkowy stres i prowadzi do naprzemiennego chudnięcia i tycia czyli popularnego efektu jo-jo. Receptą na przyspieszenie metabolizmu jest dieta bogata w pełnoziarniste produkty, warzywa oraz białko. Rezygnujemy (przynajmniej na jakiś czas całkowicie) z tzw. „pustych kalorii”, które wpływają zdecydowanie negatywnie na nasz metabolizm, jeszcze bardziej go rozleniwiając.

Zaczynamy od oczyszczenia organizmu

Zimą nasz organizm znacznie łatwiej gromadzi różnego typu toksyny, które powstają jako efekt uboczny procesów przemiany materii. Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że oczyszczanie nie polega na głodowaniu. Dieta oczyszczająca powinna trwać nie dłużej niż trzy dni i dostarczać naszemu organizmowi maksimum energii przy minimalnej zawartości kalorii (absolutne minimum przy kuracjach oczyszczających to około 800 kcal dziennie). Działanie oczyszczające mają koktajle owocowe i warzywne, kiełki oraz nasiona roślin. Jedna szklanka takiego koktajlu oczyszczającego to około 150-200 kcal. Najlepszy czas na kurację oczyszczającą to weekend, kiedy nie jesteśmy obciążeni nadmiarem obowiązków, zwłaszcza o charakterze zawodowym. W ciągu dnia można wypijać około 4 szklanek koktajlu oczyszczającego (sporządzamy go ze zmiksowanych warzyw oraz owoców, bez dodatku cukru i soli), zaś w międzyczasie popijamy herbatkę ziołową (np. skrzyp, pokrzywę, zieloną herbatę).

Zasady zdrowej diety

Następnym krokiem powinno być wprowadzenie w życie kilku prostych zasad zdrowego odżywiania, które pomogą nam w szybkim czasie poprawić sylwetkę, ale także stancery, włosów oraz wpłyną pozytywnie na nasze samopoczucie. Pamiętajmy, że nie chodzi o to, aby liczyć kalorie, ale jeść zdrowo i z rozsądkiem. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych zasad zdrowego podejścia do odżywiania, które pomoże nam zapobiegać nadmiernemu gromadzeniu toksyn w organizmie:

  1. Jadajmy często, za to małe porcje, nie rezygnujmy ze śniadania
  2. Jedzmy owoce i warzywa sezonowe
  3. Starajmy się, aby w każdym posiłku znalazły się owoce lub warzywa
  4. Wybierajmy szczególnie te warzywa i owoce, które maja intensywny kolor
  5. Dbajmy o to, aby w diecie nie zabrakło produktów pełnoziarnistych
  6. Zamiast słodyczy wybierajmy owoce suszone oraz orzechy
  7. Starajmy się nie popijać posiłków, natomiast uzupełniać płyny między posiłkami
  8. Unikajmy wysoko przetworzonych produktów, wybierajmy to, co najbardziej naturalne
  9. Starajmy się, aby nasza dieta zawierała jak najwięcej surowych owoców i warzyw
  10. Pijmy herbatki ziołowe oraz zielona herbatę