Jak prawidłowo odchudzać się przy pomocy koktajli odchudzających?

Kategoria Suplementy diety

Koktajle odchudzające w proszku przygotowujemy w oparciu o zwykłą wodę przegotowaną lub mineralną. Czy będzie ona ciepła czy zimna zależy wyłącznie od indywidualnych preferencji. Koktajle możemy również przygotować na bazie mleka, ale zwiększa to odrobinę kaloryczność posiłku więc najlepiej polecamy zastosować mleko z mniejszą zawartością tłuszczu od 0,5 do 2%.

Koktajl stosuje się najczęściej według schematu: 2 x dziennie  +   trzeci posiłek o umiarkowanej kaloryczności (około 500 - 700 kalorii), więc kaloryczne, tłuste potrawy odpadają. Ma to być jednak posiłek sycący. Dodatkowo można zjeść ewentualnie 1 - 2 drobne przekąski (np. owoc lub warzywo) - pozwoli to osiągnąć pożądany oraz, co istotne, trwały spadek wagi. Nie ma znaczenia, czy tradycyjny posiłek zjemy w porze śniadania, obiadu czy kolacji. Ważne, aby 2 posiłki stanowił wyłącznie koktajl. Trzeba uwzględnić indywidualny tryb życia, a także to, w jakiej porze najtrudniej będzie nam zrezygnować z tradycyjnego posiłku. Zakładając, że średnie dzienne zapotrzebowanie kaloryczne plasuje się na poziomie ok. 1800-2500 kalorii, to w trakcie kuracji trwającej 10 dni można zaoszczędzić ok. 10000 kalorii. W tym czasie spadek wagi powinien wynieść do 3 kg. Potem, kontynuując stosowanie koktajlu według podanego schematu (2x dziennie + posiłek o umiarkowanej kaloryczności + ewentualnie max 2 drobne przekąski) osiągamy spadek wagi średnio 1 kg tygodniowo.

Niewątpliwą zaletą koktajli odchudzających jest to, że przy niewielkiej liczbie kalorii (z wodą około 140-150, z chudym mlekiem  około 230 - 240 kcal) dają naprawdę dobre i długotrwałe uczucie sytości, nie do osiągnięcia przy zwykłym posiłku.

Kuracja przy pomocy koktajlu (stosowanie go 2 x dziennie + jeden dodatkowy posiłek), została tak opracowana, aby proces odchudzania był jak najszybszy, ale również, na czym nam powinno bardzo zależeć, aby efekty były trwałe. Zbyt restrykcyjne diety wiążą się bowiem z większym ryzykiem powrotu do dawnej wagi po zakończeniu kuracji oraz grożą problemami ze zdrowiem.

Koktajl odchudzający ma wiele zalet - nie dość, że pomaga spalić tłuszcz i poprawia metabolizm, to również ułatwia trzymanie diety - nie trzeba liczyć kalorii, łatwiej oprzeć się pokusom, mając zaplanowane, że 2 posiłki to wyłącznie koktajl. Dodatkowo, dzięki zawartości składników mineralnych i witamin, unikamy ich niedoboru. Wybór smaków (czekolada, truskawka z jogurtem, banan itp…) pozwala uniknąć monotonii w odchudzaniu.

Sposób przygotowania:

Na szklankę wody wsypujemy odpowiednia ilość proszku (miarka znajduje się w opakowaniu) i wsypujemy do wody lub mleka (1 szklanka). Jeśli chodzi o smak z wodą lub mlekiem  - zdania na ten temat są podzielone: jedni preferują koktajl z mlekiem, inni z wodą. Najlepszym rozwiązaniem będzie, wypróbowanie, który sposób przyrządzania bardziej nam odpowiada. Jeżeli zdecydujemy się jednak na mleko, radzimy używać mleka chudego (wtedy koktajl z mlekiem będzie zawierał o około 100 kcal więcej niż koktajl z wodą, co jednak nie powinno mieć większego wpływu na tempo chudnięcia).