Kuchnia light

Dania obiadowe

Obiad zazwyczaj stanowi największą objętościowo i kalorycznie potrawę spośród wszystkich zjadanych w ciągu dnia. Także osoby walczące z nadwagą powinny zjadać w porze obiadowej takie posiłki, które będą sycące, a jednocześnie zawierają niewiele kalorii. Proponowane przez nas przepisy na dania obiadowe cechują się prostotą wykonania, niską kalorycznością, przy czym są bogate w składniki odżywcze niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Przygotowując i spożywając proponowane przez nas niskokaloryczne dania obiadowe na pewno nie przytyjemy, a pomogą nam one zdrowo schudnąć.

Sałatki

Wbrew powszechnemu przekonaniu, nie wszystkie sałatki są zaliczane do potraw niskokalorycznych. Sekret obniżonej wartości energetycznej sałatek leży zazwyczaj w dodatkach. Sałatka przygotowana na bazie tłustej wędliny, żółtego sera i dodatkowo polana dużą ilością majonezu na pewno nie zostanie zaliczona do potraw niskokalorycznych. Prezentowane prze nas sałatki są przygotowywane w przeważającej części z niskokalorycznych warzyw oraz doprawiane sosami o obniżonej kaloryczności.

Desery i ciasta

Wbrew powszechnemu przekonaniu o tym, że osoby na diecie powinny stanowczo unikać słodyczy, my pokazujemy, że są słodycze odpowiednie dla osób z nadwagą oraz dbających o linię. Przepisy na desery i ciasta, które prezentujemy, zawierają niewiele tłuszczu i cukru, niektóre zaś są słodzone słodzikami. Każdy amator słodyczy znajdzie zatem coś niskokalorycznego dla siebie. Osoby, którym nie odpowiada smak słodzików, maja do wyboru przepisy na słodycze bez tego dodatku, za to bez dodatku lub z niewielkim dodatkiem cukru oraz tłuszczu. Niskokaloryczne słodycze pozwolą choć na chwilę zapomnieć o diecie nie przybierając przy tym na wadze.

Przekąski

Prezentowane przez nas przepisy na przekąski odznaczają się przede wszystkim niską kalorycznością. Warto zauważyć, że niskokaloryczne przekąski są niezastąpione, kiedy chcemy zaprosić gości i przygotować dla nich coś zdrowego, nie tuczącego. Przepisy te możemy też wykorzystać wówczas, kiedy sami jesteśmy na diecie, a szykujemy przyjęcie dla znajomych czy rodziny -wówczas przygotowujemy 2-3 niskokaloryczne przekąski i nie musimy unikać jedzenia podczas przyjęcia.