Narzędzia

Odio ut pretium ligula quam Vestibulum consequat convallis fringilla Vestibulum nulla. Accumsan morbi tristique auctor. At risus pretium urna tortor metus fringilla interdum mauris tempor congue

Tabele kalorii

Obecnie coraz większą wagę przykładamy do kaloryczności spożywanych produktów. Jest to istotne tak dla osób odchudzających się, jak i dla dbających o zachowanie szczupłej sylwetki. Większość producentów gotowych produktów, dostępnych w sklepach, umieszcza na etykietach informacje na temat ich kaloryczności. Aby jednak znać kaloryczność potrawy, którą sami przygotowujemy, musimy mieć informacje o wartości kalorycznej każdego z użytych składników. Dokładnej znajomości wartości energetycznej produktów żywnościowych wymagają od nas też niektóre diety.

Tabele wymiarów

W czasie odchudzania najczęściej koncentrujemy się na liczbie kilogramów do zrzucenia i zazwyczaj znamy swoją wagę idealną lub wymarzoną. Każdy z nas przeważnie doskonale orientuje się też w swojej aktualnej wadze. Ale błędem jest koncentrowanie się tylko i wyłącznie na wadze, pomijając wymiary ciała. To właśnie idealne wymiary sylwetki świadczą o jej harmonijnej budowie i pokazują, czy rzeczywiście powinniśmy schudnąć, czy też nasze ciało jest zbudowane prawidłowo i nie ma potrzeby odchudzania. Dlaczego wymiary ciała są tak istotne? Chociażby z tego względu, że osoby lepiej umięśnione będą ważyły więcej niż te, których ciało składa się w większej części z tłuszczu. Poza tym, wymiary sylwetki to także odpowiednie proporcje. Dlatego, nawet jeśli waga czasem pokazuje więcej, może się okazać, że sylwetka jest harmonijna i proporcjonalna i niekoniecznie trzeba się odchudzać. Poniżej prezentujemy tabele dotyczące wymiarów oraz wagi ciała uznawanych za najbardziej odpowiednie. Warto zapoznać się z nimi, a być może okaże się, iż odchudzanie wcale nie jest konieczne…

Tabele zapotrzebowania

Każdy z nas, w zależności od trybu życia, wieku, płci oraz wielu innych, równie istotnych czynników, potrzebuje różnych ilości energii oraz składników odżywczych dostarczanych w pożywieniu. Z punktu widzenia odchudzania jednym z najważniejszych zagadnień powinno być poznanie swojego dobowego zapotrzebowania na kalorie. Znając bowiem tę wartość, możemy podjąć skuteczne odchudzanie polegające na odpowiednim ograniczeniu kalorii spożywanych w ciągu dnia. Planując długotrwałą dietę, warto zapoznać się także z potrzebami naszego organizmu w zakresie innych składników odżywczych, tak, aby dieta była nie tylko skuteczna, ale też aby nie szkodziła zdrowiu. Prezentowane przez nas tabele dotyczą zapotrzebowania na różnorodne składniki odżywcze, z uwzględnieniem najbardziej istotnych czynników.