x 
Twój koszyk jest pusty
A A A

Dieta chińska

Oceń ten artykuł
(15 głosów)

Prosta i smaczna dieta, dzięki której możesz schudnąć nawet 10 kg w ciągu miesiąca. Dieta chińska jest dietą opartą przede wszystkim na węglowodanach złożonychoraz białku. Można się w niej naprawdę rozsmakować, dania są sycące, niskokaloryczne, ale też, co ważne - są zdrowe i dostarczają wielu cennych składników odżywczych. Dietę chińską polecamy wszystkim „głodomorom”, którym trudno przychodzi liczenie kalorii i ograniczenie ilości codziennych potraw. Niewątpliwą zaletą tej diety jest to, ze podczas jej stosowania nie czujemy się głodni. To doskonały sposób, aby zdrowo i przyjemnie pozbyć się nadwagi. W zasadzie nie ma większych ograniczeń odnośnie stosowania tej diety.

Proponowane potrawy są smaczne, proste do przyrządzenia. Zasada przyrządzania podstawowych potraw diety chińskiej oparta jest na kilku prostych krokach:

  1. rozgrzewamy na patelni łyżeczkę oleju
  2. dodajemy partiami składniki potrawy: mięso, jarzyny (jeśli przyrządzamy danie z rybą, najpierw wrzucamy rybę, potem warzywa)
  3. dodajemy niewielką ilość wody
  4. doprawiamy do smaku
  5. dusimy do miękkości

Menu diety chińskiej

Śniadania (do wyboru):

- kromka pieczywa chrupkiego, 5 g masła, łyżeczka naturalnego miodu (100 kcal)

- 2 dag mesli z mieszanki płatków (owsiane, jęczmienne, pszenne), ½ banana, łyżeczka miodu naturalnego, 3 łyżki mleka 2% (180 kcal)

- kromka chleba pełnoziarnistego, 5 g masła, ½ jajka na twardo (160 kcal)

- 2 kromki razowego pieczywa, 5 g masła, 2,5 dag chudego sera (180g)

Obiady i kolacje (można stosować zamiennie)

1.Danie chińskie wieloskładnikowe (160 – 190 kcal):

- mięso 3 dag lub: filet z ryby morskiej 4 dag lub: owoce morza 4 dag,

-warzywa w ilości 15 dag (do wyboru: marchew, kukurydza, seler, kapusta, cukinia, kalafior, papryka, pomidor, cebula, por, dynia, kalarepa, groszek zielony, brokuły),

- kiełki soi, lucerny lub rzodkiewki,

- kilka grzybków (kurek, pieczarek lub innych)

- zioła, sos sojowy, sól selerowa, pieprz, ostra papryka

Do tego podawać (do wyboru):

- ryż (najlepiej naturalny, ciemny) w ilości 2,5 dag gotować krótko (max 5 minut), po czym odstawić pod przykryciem na około pół godziny

- ziemniaki w mundurkach (około 10 dag)

- makaron (razowy w ilości 2,5 dag lub ryżowy w ilości 1,5 dag) ugotować na półtwardo w lekko osolonej wodzie

2. Zupa z dyni (140 kcal):

- 30 dag dyni gotować przez 10 minut w 300 ml bulionu warzywnego,

- zmiksować i doprawić ziołami

-dodać łyżeczkę słodkiej śmietanki, doprawić białym pieprzem

Dla urozmaicenia diety od czasu do czasu na kolację można zjeść około 30 dag świeżych lub mrożonych owoców (około 160 -180 kcal)

CHUDNIJ.PL poleca

Czytany 15039 razy

Skomentuj