Kije nordic-walking ANTISHOCK SYSTEM

Nowy produkt

Profesjonalne kije Nordic Walking Antishock System

w magazynie

Ostatnie egzemplarze!

67,00 zł

Dodaj do listy życzeń

Oferowane kijki wyposażone są w korkowe uchwyty z półrękawicą która zabezpiecza przed kontuzją, oraz w system antishock + gumowe końcówki z stalowymi drążkami w zakończeniach które powodują iż kijek jest bardzo stabilny a zarazem amortyzuje wszystkie nierówności terenu dając pełen komfort podczas treningu. Wewnętrzny system amortyzujący tzw. system anti-shock - absorber drgań - dzięki któremu uderzenie o podłoże nie jest przenoszone na nadgarstek tłumiąc wszelkie drgania i uderzenia, optymalnie chroni przeguby dłoni.

Mechanizm teleskopowy 

3 segmentowy mechanizm składania i rozkładania kijka umożliwiający płynną bezstopniową
regulację wysokości kijków od 65 cm do 135cm i idealne dopasowanie do wzrostu użytkownika.
Mechanizm teleskopowy daje możliwość złożenia kijków do 55 cm co bardzo ułatwia transport kijków.

System blokowania

Element rozporowy o 2 powierzchniach styku z kijem gwarantuje stabilne skręcenie kija,
uniemożliwia jego składanie się w trakcie marszu.
Obsługiwany płynnym ruchem pozwala pewnie ustawić kije na wybranej wysokości.
System ten pozwala bardzo łatwo manipulować także w grubych, zimowych rękawicach.

Oznaczenie wysokości 

Skala pokazująca aktualne ustawienie wysokości kijków.
Jest to niezwykle ważne ułatwienie dla osób ćwiczących
- prawidłowa wysokość kijka podczas marszu to 0.72 x wzrost osoby.
Teraz nie musisz martić się mierzeniem kijków na własną rękę - wszystko ustawisz w kilka sekund!

Końcówki na każdy teren

Do kazdego z kijka otrzymujesz zestaw końcówek
dzięki którym możesz łatwo przystosować je do waruknów w terenie.

Mniejsze talerzyki na lato

(są niezastąpione latem zwłaszcza w nierównym i kamienistym terenie zabezpieczają
przed przypadkowym utknięciem i zablokowaniem się kijka
co mogłoby przyczynić się do utraty równowagi i przypadkowych kontuzji.)

Wzmacniany grot widiowy

( odpornej na ścieranie np. na kamieniach czy asfalcie.
Daje znakomitą przyczepność kijka, nieocenioną w stromym terenie ).

Gumowe osłonki grotu

( stosujemy nałożone na końcówki kijków kiedy chodzimy po drogach

by uniknąć dżwięku stukania kijka o asfalt.)


nordic2.jpg

Co to jest Nordic-Walking ?

Nordic walking - to forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami.
Wymyślony został w Finlandii w latach 20. XX wieku, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych.

Czym Nordic-Walking różni się od zwykłego marszu?

W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron
(each side). Dlatego osoby uprawiające nordic walking w większym zakresie, choć mniej intensywnie,
angażują mięśnie ciała. Mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsów, bicepsów, ramion i brzucha)
są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu.
To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu. 

Co mogę zyskać uprawiając Nordic-Walking?

szczególnie rozwija się siła i wytrzymałość ramion

rozwija się łatwość wchodzenia na wzgórza

spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu

zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami

jest mniejszy nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy

co daje korzyści dla tych z ranami i nie dość silnymi mięśniami

odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych

 

Kto i gdzie może uprawiać Nordic-Walking?

Ważnym czynnikiem jest możliwość uprawiania w zasadzie przez każdego
- bez względu na wiek, kondycję czy tuszę. Nordic Walking można uprawiać zarówno nad morzem,
w lesie, parku czy w górach - przez cały rok. Dobrze jest rozpocząć uprawianie Nordic Walking
pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije.

Co mówią badania naukowe na temat Nordic-Walking?

Badania wykazały, że dobry trening techniki Nordic Walking pozwala osiągnąć
takie korzyści zdrowotne jak: usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego,
zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20-58 procent, w zależności od intensywności wbijania kijków.
Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych,
wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa
i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków. Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących
nordic walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów,
zwłaszcza kolanowych. Ponadto w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający nordic walking
spala przeciętnie od 20% do 40% więcej kalorii. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy,
równowagi i stabilności podczas chodu w trudnym terenie.

źródło: wikipedia

 

No customer reviews for the moment.

Napisz recenzję

Kije nordic-walking ANTISHOCK SYSTEM

Kije nordic-walking ANTISHOCK SYSTEM

Profesjonalne kije Nordic Walking Antishock System

Napisz recenzję

Podobne produkty